Ze života ambasadora: od vedení agentury ke všemu možnému i nemožnému a zpět s ambasadorem Maximem Krušinou

8 minut

Kdo jsou vlastně naši ambasadoři? Jak pracují, co je baví a co zrovna aktuálně řeší? V dalším díle naší rubriky jsme si povídali s ředitelem agentury Massimo Filippi a všestranným kreativcem Maximem Krušinou.

Kdo jsou vlastně naši ambasadoři? Jak pracují, co je baví a co zrovna aktuálně řeší? V dalším díle naší rubriky jsme si povídali s ředitelem agentury Massimo Filippi a všestranným kreativcem Maximem Krušinou.

Co je tvým hlavním povoláním?

Já toho dělám hrozně moc. Oficiálně bych asi měl říct, že jsem aktuálně ředitelem teď už mojí agentury Massimo Filippi, kterou jsme někdy v roce 2007 založili s bohužel už nežijícím Filipem Crhákem. Ale v rámci svojí pracovní náplně dělám všechno od accountingu přes design, DTP, programuju, fotím, stříhám videa a všechno mě to baví.

Maxim Krušina - ředitel agentury Massimo Filippi a všestranný kreativec

„Někdy startuju projekty, jindy dělám počáteční idea making, jindy sednu do auta a jedu do tiskárny nebo nastoupím do letadla a letím do Košic kontrolovat plechovky, aby dobře dopadl tisk. Je to fakt dost rozličný a za to jsem hrozně rád.“

Jak vypadá tvůj typický den?

Jak stárnu, tak vstávám brzo, což s sebou nese výhodu v podobě nepípajících notifikací a celkového klidu na práci. Pracovat mě baví, takže někdy jedu i čtrnáct, šestnáct hodin v kuse, ale zase jindy vím, že když to nejde, tak to nebudu lámat přes koleno a jdu se projít. Obecně jsem fakt vděčný za rozličnost toho, čím trávím svůj pracovní čas. Někdy startuju projekty, dělám počáteční idea making, jindy sednu do auta a jedu do tiskárny nebo nastoupím do letadla a letím do Košic kontrolovat plechovky, aby dobře dopadl tisk. Nebo křičím na tiskaře, aby tu plechovku udělali tak, jak jsem jim poslal na nátisku. Nebo lítám s dronem a natáčím. Je to fakt dost rozličný a za to jsem hrozně rád.

Maxim Krušina - ředitel agentury Massimo Filippi a všestranný kreativec

„Na solidu už jsme postavili vlastně skoro 30 webů. Je to pro mě spolehlivý nástroj, díky kterému můžu weby dělat rychle, flexibilně, dokážu dost přesně odhadnout, kolik na tom strávíme času, protože vím, že mě po cestě nic nepřekvapí a díky tomu všemu vím, že na tom můžeme i adekvátně vydělat.“

Jak ses dostal k tomu, že se z tebe stal solidpixels ambasador a co vnímáš jako klíčovou výhodu solidpixels?

Dělám weby od devadesátých let. V té době jsem si říkal, že přece nemůžu dělat weby - to je hrozně složitá věc. Pořád dokola jsem si na to někoho najímal. Ale když se to pořád dokola zpožďovalo a dodavatelé se mi už potisící vymlouvali na mrtvého psa, tak jsem si řekl, že už si k tomu sednu sám. Postupně jsem menší projekty zvládnul sám. Nakonec jsme dokonce vyvinuli několik generací administračních systémů a prošli jsme si vším možným, ale bylo to hrozně časově náročné. Nechtěli jsme být závislí na externích kodérech a zároveň jsme chtěli ušetřit čas, tak jsme přešli na WordPress. Na začátku to vypadalo jako super řešení, protože web na tom vzniknul hrozně rychle. Jenže při následném řešení detailů to člověku sebere skoro víc času než kdyby web stavěl tradičním způsobem. Postaví se web a vypadá to, že je hotovo. Jenže pak přijde klient, že by tam chtěl YouTube. Tak hledáš pluginy pro YouTube, zjistíš, že je jich asi 150, nějaký si vybereš a nainstaluješ ho, jenže kvůli němu přestane fungovat nějaký jiný plugin, protože jsou vzájemně nekompatibilní. Tak to opravíš, ale rozpadne se zas něco jiného. Pak klient omylem klikne na update WordPressu, takže se to rozsype komplet celé. Takový proces se velmi špatně naceňuje, protože na ten nástroj není spoleh a člověk neví, co na něj za rohem vykoukne. 

K solidpixels jsem se pak dostal náhodou, když jsem dělal rychlý web pro kamaráda. Naklikal jsem ho za jeden den a přišlo mi až podezřelé, jak to šlo hladce. Došlo mi, že to je poprvé, co prakticky bez problému zvládneme udělat web pro projekty do zhruba dvou set tisíc korun rychle, dobře a ekonomicky smysluplně. Za takové peníze se to vůbec nevyplatí dělat klasickou cestou, a proto je to přesně na tyto menší až střední projekty ideální řešení. A kromě toho vnímám obrovskou sílu v možnosti ubezpečit klienta, že pokud se třeba pohádáme nebo přestaneme časem spolupracovat, tak je to úplně jedno, protože má plné přístupy a všechno si může v klidu a jednoduše spravovat sám. Zároveň solidpixels je skvěle nadesignované a je velmi těžké v tom udělat hnusnou věc. Na solidu už jsme postavili vlastně skoro 30 webů. Je to pro mě spolehlivý nástroj, díky kterému můžeme dělat weby rychle, flexibilně, dokážeme dost přesně odhadnout, kolik na tom strávíme času, protože víme, že nás po cestě nic nepřekvapí a díky tomu všemu víme, že na tom můžeme i adekvátně vydělat.

V okamžiku, kdy přijde klient, že chce web, je solidpixels vždy ta první varianta. Jsou samozřejmě výjimky, kdy je potřeba něco extrémně specifického, ale těch je opravdu menšina.

Maxim Krušina - ředitel agentury Massimo Filippi a všestranný kreativec

Myslím, že jsem klienta přesvědčil hlavně tím, že v pondělí v šest večer jsme se domluvili na tom, že postavíme web a v úterý ve tři odpoledne jsem poslal základní plně funkční verzi webu.

Ambasadorský program je tu pro profesionály, kteří chtějí dodávat svým klientům weby světové úrovně. Zkuste to taky.

Co je mezi tvými klienty ten nejrozšířenější mýtus o webu/práci s ním?

Klienti si občas představují, že něco vytvořit je strašně jednoduché. Já tomu říkám „jenomy“. Udělal jsem si ceník takových „jenomů“ - jenom web, jenom logo, jenom obsah apod. Jednou jsem jel za jednou paní, která chtěla něco ohledně komunikátorů a řekla, že na to má padesát tisíc. Když jsem za ní přijel, tak mi ukázala WhatsApp, že by chtěli něco takového. Tak jsem se jen zasmál a ukázal jí aktuální hodnotu společnosti vlastnící aplikaci. Řekl, jsem, že to určitě naprogramujeme, jen na to asi bude potřeba trochu víc peněz. U specifických položek při tvorbě webu je prakticky to samé.

Podělíš se s námi o svůj poslední oblíbený projekt?

Nedávno jsme dělali identitu a web pro festival Spectaculare, což je můj srdcový projekt, protože je to nádherná kulturní akce, za jejímž vznikem zároveň stojí legendární Josef Sedloň, který mě v životě hodně ovlivnil. U tohoto projektu se mi dokonce navzdory striktním interním pravidlům podařilo přesvědčit klienta, že ten web nebude běžet na interním systému paláce Akropolis. Myslím, že jsem je přesvědčil hlavně tím, že v pondělí v šest večer jsme se domluvili na tom, že postavíme web a v úterý ve tři odpoledne jsem poslal základní plně funkční verzi webu.


Chcete také zkusit stavět a prodávat weby světové úrovně? Zkuste to s naším ambasadorským programem.

Další inspirace pro lepší web

Příběh ambasadora Roberta Poppa aneb jak se dá postavit sto webů za jeden rok

Solidpixels se snažíme od začátku stavět tak, abychom dali všem, kteří na něm realizují weby, možnost vytvořit v rekordním čase téměř nemožné věci. Když za námi ovšem loni přišel ambasador Robert Popp s tím, že chce za rok stihnout postavit sto webů, byli jsme i na základě naší vlastní zkušenosti velmi skeptičtí. On nám ale dokázal, že to jde. A prozradil nám, jak se mu to povedlo.

Jak udělat ten nejlepší web pro konferenci nebo festival

Weby konferencí, festivalů a dalších eventů opakujícího se charakteru jsou živoucí organismy. Málokdo potřebuje být schopný tak flexibilně reagovat na všechny změny, které s sebou pořádání akcí většinou nese. Jak vypadá cyklus webu pravidelného eventu? Na co všechno by měl umět zareagovat, co by na něm nemělo chybět a jak ho postavit tak, aby té každoroční práce bylo co nejméně?

Ze života ambasadora: od vedení neziskovky na jógamatku a zpět s designérkou služeb Kateřinou Vondrákovou

Kdo jsou vlastně naši ambasadoři? Jak pracují, co je baví a co zrovna aktuálně řeší? V dalším díle naší rubriky jsme si povídali s designérkou služeb Kateřinou Vondrákovou.